Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2010

                                      Ο όρκος

Αρκετοί αρνούνται τον όρκο για λόγους ανεξιθρησκίας, ετεροδοξίας, αθεΐας κτλ.
Άλλοι είναι υπέρ, για να μην θίγονται τα Ελληνοχριστιανικά ήθη και παραδόσεις.
Και πάνω από όλους η Ελληνική εκκλησία θεωρεί κατηγορηματικά τον όρκο σαν το πλέον απαραίτητο στοιχείο κάθε σωστής λειτουργίας όλων των θεσμών του κράτους.
Να μην ξεχνάμε και τον όρκο στις διάφορες λειτουργίες της δικαιοσύνης.

Όμως θα πρέπει να δούμε τι έχει πει και μάλιστα έχει παραδώσει γραπτώς για να μην υπάρξει περίπτωση αμφισβήτησης και παρερμηνείας, για τον όρκο ο ίδιος ο Χριστός, ο οποίος είναι ο ιδρυτής και ο θεμελιωτής της πίστεως και της θρησκείας μας. 

Στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο κεφ. 5, εδάφια 1-2 και 33-37, διαβάζουμε.
Όταν ο Ιησούς είδε τα πλήθη ανέβηκε στο βουνό και, αφού κάθισε, τον πλησίασαν οι μαθητές του. Τότε άνοιξε το στόμα του και άρχισε να τους διδάσκει λέγοντας:
...... «Ακούσατε επίσης, πως δόθηκε στους αρχαίους η εντολή: Να μην αθετήσεις τους όρκους σου, αλλά να αποδώσεις στον Κύριο όσα ορκίστηκες.
Εγώ όμως σας λέω να μην ορκιστείτε καθόλου· μήτε στον ουρανό, γιατί είναι θρόνος του Θεού·
μήτε στη γη, γιατί είναι ακουμπιστήρι των ποδιών του· μήτε στα Ιεροσόλυμα, γιατί είναι πόλη του μεγάλου βασιλιά.
Μήτε στο κεφάλι σου να ορκιστείς, γιατί δεν μπορείς ούτε μια τρίχα του να την κάνεις άσπρη ή μαύρη.
Ο λόγος σας λοιπόν να σημαίνει ναι, όταν λέτε ναι, και όχι, όταν λέτε όχι, γιατί καθετί πέρα απ' αυτά πηγάζει από τον πονηρό».

Ακόμη και στην Επιστολή του Αποστόλου Ιακώβου κεφ. 5, εδαφ. 12 αναφέρεται.
Και προπαντός, αδελφοί μου, μην ορκίζεστε ούτε στον ουρανό ούτε και κανέναν άλλο όρκο να κάνετε. Απλά, το «ναι» που λέτε να σημαίνει «ναι» και το «όχι», «όχι», για να μην καταδικαστείτε.

Πως η ορθόδοξη; Εκκλησία ( και όχι μόνον ), ανατρέπει την γραπτή εντολή του ίδιου του Χριστού, αλλά και των Αποστόλων;
Πως ορίζει, οι άνθρωποι να ορκίζονται στο Ευαγγέλιο, μέσα στο οποίο υπάρχει ξεκάθαρα και ρητά η απαγόρευση του όρκου;
Τι επιδιώκει και ποιους σκοπούς της εξυπηρετεί;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου